• Wybory do Samorządu Szkolnego

Przedstawiamy Samorząd Szkolny SOSW 15 na rok szkolny 2017/2018 wybrany w tajnych, demokratycznych wyborach na początku października.

Przewodniczący: Zuzanna B. z kl.IIIa

Zastępcy: Klaudia z kl. 6a, Karolina z kl. 6b, Mateusz z kl. IIa

Życzymy dużo pomysłów, powodzenia i trzymamy kciuki.

• Wycieczka do Krakowa i Bochni

W dniach 09 – 10.10.2017r. dla uczniów klas 6 – 7 Szkoły Podstawowej i II-III Gimnazjum  odbyła się wycieczka  edukacyjna do Krakowa i Bochni. Okazało się, że część dzieci nie była jeszcze w dawnej stolicy Polski.

Wcześnie rano zebraliśmy się w autokarze, żeby wyruszyć do Krakowa. W czasie podróży wysłuchaliśmy wielu ciekawostek o trasie naszej podróży i o Krakowie, opowiadanych przez pilotkę Panią  Renatę. Po drodze zatrzymaliśmy się w Książu Wielkim, gdzie w starym, zabytkowym zajeździe zjedliśmy pyszny posiłek.

Gdy dojechaliśmy do Krakowa, udaliśmy się na Wawel. U stóp Wawelu powitał nas Smok Wawelski,. Posąg odstrasza przechodniów, co jakiś czas ziejąc ogniem. Tu spotkaliśmy się z naszą przewodniczką. Opowiedziała nam o powstaniu  Krakowa  i legendzie o smoku. Później  wspinaliśmy się na wzgórze, gdzie zwiedziliśmy  katedrę oraz spacerowaliśmy po fortyfikacjach. Niezapomniane wrażenie wywarł na uczniach widok Krakowa z wieży Dzwonu Króla Zygmunta. Podziwialiśmy Kaplicę Zygmuntowską oraz znajdujące się w niej groby dawnych władców Polski. Zatrzymaliśmy się na chwilę przy grobach pary prezydenckiej i naszych największych wieszczów; Adama Mickiewicza i ……

Następnie, ruszyliśmy na Rynek. Po drodze słuchaliśmy ciekawostek historycznych  i po kolei mijaliśmy miejsca: Klasztor Franciszkanów, Kościół i Klasztor Dominikanów oraz dziedziniec Collegium Maius- siedzibę Akademii Krakowskiej założoną przez Kazimierza Wielkiego w 1364 roku. Zobaczyliśmy okno Papieskie, z którego Papież Jan Paweł II tak chętnie podczas swojego pobytu w Krakowie spotykał się z wiernymi. Na Rynku zobaczyliśmy Kościół Mariacki oraz wysłuchaliśmy sławnego hejnału. Podążaliśmy drogą królewską ąż do Bramy Floriańskiej i Barbakanu. Kolejnym punktem były Sukiennice, w których oglądaliśmy pięknie wykonane ozdoby i zakupiliśmy pamiątki dla bliskich. W czasie wolnym przy pomniku Adama Mickiewicza zrobiliśmy zdjęcia. Wieczorem dojechaliśmy do Bochni. Bardzo zmęczeni dotarliśmy do hotelu, gdzie zjedliśmy pyszną obiadokolację i poszliśmy spać.

Drugi dzień okazał się równie niesamowity. Zwiedzanie kopalni rozpoczęliśmy od poznania przewodników i  zjazdu pod ziemię ciemnym, wilgotnym szybem Campi. Niektórzy troszkę bali się zjechać  windą na głębokość 212 m. Ale warto było. To niesamowite uczucie. Zwiedzanie kopalni ma charakter podróży w czasie, w którą zostaliśmy zabrani przez przewodników. Za pomocą holograficznych i interaktywnych inscenizacji oraz przestrzennych słuchowisk pokazane zostały średniowieczne techniki wydobywcze i zwyczaje górnicze. W pamięci uczniów na długo pozostaną prezentacje obrazujące dawny system wentylacji, systemy transportowe, pracę wypalaczy metanu, jak również zalanie wodą podziemnych chodników.

W opowiadaniu o historii bocheńskiej kopalni przewodnikowi pomogli między innymi polscy królowie oraz żupnicy genueńscy. Uczniowie naszej szkoły mieli wrażenie, jakby normalna  praca górników w kopalni toczyła się tuż obok nich. Jedną z wielu atrakcji było zwiedzanie kaplicy św. Kingi i oglądanie filmu z wizyty Papieża JP II w kopalni. Zwiedzanie  zakończyło się pobytem w komorze Ważyn, która znajduje się na poziomie VI „Sienkiewicz” 250 m pod ziemią. Miejsce to pozwoliło naszym uczniom na zrelaksowanie się, zakup pamiątek i zjedzenie drobnych przekąsek. Fantastyczną atrakcją okazała się podziemna zjeżdżalnia. Po czujnym okiem instruktorów można było wykonać 140 metrowy zjazd na miękkiej poduszce. Niektórzy nieustraszeni wspinali się po dwa razy.

Pobyt w kopalni okazał się niezwykłą przygodą, interesującą lekcją oraz świetną zabawą. Po trzech godzinach zwiedzania udaliśmy się w drogę powrotną do Warszawy. Ważnym  punktem programu okazał się test wiedzy o Krakowie i Bochni. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem i uwagą słuchali pytań i udzielali prawidłowych odpowiedzi. Najbardziej aktywni zostali nagrodzeni upominkami z wycieczki.

• VII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Dnia 6 października 2017 roku klasa 3b gimnazjum wraz z wychowawcą p. Olgą wzięła udział w akcji edukacyjnej – VII Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia.

Uczniowie wcielili się w rolę egzaminatorów, utworzyli patrol egzaminacyjny i na terenie Ośrodka sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia przez osoby dorosłe, nagradzając tytułem eksperta. Egzamin, choć łatwy, okazał się dość stresujący…

• Dzień Chłopaka

W piątek 29 września uczciliśmy nadchodzący Dzień Chłopaka. Wszyscy chłopcy oprócz życzeń otrzymali również pamiątkowe krawaty. Wspólnie zastanawialiśmy się jaki powinien być SUPER CHŁOPAK. W tym roku ten zaszczytny tytuł przypadł Filipowi z klasy III b gimnazjum.

• Sprzątanie Świata

15 września w ramach akcji Sprzątanie świata „Nie ma śmieci - są surowce!” w naszym Ośrodku odbyła się wspólna lekcja ekologii, na której mogliśmy wykazać się kreatywnością i wykonać różne ciekawe rzeczy z plastikowych butelek. Oto efekty naszej pracy.