• Wyjście klas 3 gimnazjum do parku trampolin Hangar 646

07.12.2017

Najstarsi uczniowie Ośrodka, chcąc poczuć się jeszcze dziećmi, z okazji Mikołajek wyszli do parku trampolin. Na miejscu, w ramach bardzo oryginalnej lekcji WF-u, spróbowali nowych wyzwań. Pod okiem trenera – pana Patryka – uczestniczyli w mocno wyczerpującej rozgrzewce i różnorodnych konkurencjach sportowych, często przełamując własne lęki i próbując swoich sił w dość nietypowych zadaniach. Czas szybko minął, ale wspomnienia zostaną na długo.

• Mikołajki

06.12.2017

Tradycyjnie, jak co roku, tego dnia, panował u nas szczególny klimat, przede wszystkim za sprawą wysłanników św. Mikołaja.

Wysłannicy świętego Mikołaja poradzili sobie znakomicie z tym bardzo odpowiedzialnym zadaniem. Było bardzo dużo radości i uśmiechów. Przejęte i uradowane buźki, nie tylko najmłodszych dzieci, potwierdziły, że wierzymy w Mikołaja i niecierpliwie Go oczekujemy.

Szkoda, że Mikołajki są tylko raz w roku!

• Mikołajkowe Mecze Siatkówki z OSWG Łucka

05.12.2017

5 grudnia 2017 r. odbyły się międzyszkolne zawody w piłce siatkowej dziewcząt i chłopców, pomiędzy reprezentacjami Ośrodka dla Głuchych im. Jana Siestrzyńskiego, a Ośrodkiem dla Dzieci Słabosłyszących im. Ottona Lipkowskiego. Po uroczystym powitaniu przez panią vice dyrektor Beatę Sinicyn  i  krótkiej rozgrzewce,  rozpoczęły się zmagania sportowe.

Pierwsze rozegrały mecz dziewczynki. Wspaniała postawa wszystkich gimnazjalistek, a w szczególności Agaty i Karoliny przyniosły sukces. Pokonały swoje starsze koleżanki i wygrały w setach 2:0.

Reprezentacja dziewcząt:

1.AGATA kl 3a  -  kapitan

2.KAROLINA kl 2a

3.JOANNA kl 3b

4.WIKTORIA kl 2b

5.ZUZANNA kl 2a

6.AGATA kl 3b

Mecz siatkówki chłopców to wspaniałe widowisko, były wielkie emocje i ogromna radość, niesamowita walka i ogromna determinacja całego zespołu. Wszyscy zawodnicy zagrali rewelacyjnie i wygrali w setach 2:1.

Reprezentacja chłopców:

1.DOMINIK  kl 3a- kapitan

2.FILIP  kl 3b

3.KACPER kl 3a

4.JAKUB kl 2a

5.MATEUSZ kl 2a

6.PATRYK kl 2c

7.JAKUB kl 2b

Oba puchary  przechodnie zostają w naszym Ośrodku. W przypadku chłopców bilans zwycięstw jest 2:2. Zespół dziewczynek rozpoczął na nowo rywalizację i bilans zwycięstw jest 1:0 dla naszej szkoły.

Najlepszymi zawodniczkami spotkania zostały Agata z kl 3a (najlepsza zawodniczka meczu) i Karolina z kl 2a (najlepsza atakująca zawodniczka). Wśród chłopców nagrodzeni zostali: Dominik z kl 3a (najlepszy zawodnik meczu) i Filip z kl 3b (najlepszy serwujący zawodnik).

Po trudnych i emocjonujących meczach uroczyste wręczenie dyplomów i nagród odbyło się na stołówce. Grupa dziewczynek z internatu przygotowała odświętnie stoły, a smaczny poczęstunek – uczniowie pod okiem pani Joanny Kucharskiej. Przepiękne puchary ufundowała Dyrekcja naszego Ośrodka, nagrody rzeczowe ofiarowała firma voestalpine Bohler Welding.

GRATULACJE!!

• Mikołajkowe Turnieje Unihokej i Siatkówki

24.11.2017

Zakończyły się  rozgrywki międzyklasowe  w  unihokeja  i  w siatkówce.

W rywalizacji klas 5 – 7 szkoły podstawowej w unihokeja  I miejsce zajęła klasa 7a,  II miejsce  - 6a, III miejsce – 5a, IV miejsce – klasa 6b. Poziom sportowy był bardzo wyrównany i do końca nie wiadomo było kto zwycięży. Wszyscy uczniowie bardzo się starali i pragnęli strzelić jak największą liczbę bramek. Nagrodą główną dla zwycięskiej klasy jest wyjście na pizzę.

W rozgrywkach piłki siatkowej uczestniczyły klasy gimnazjalne.

I miejsce wywalczyła klasa III a, na drugim miejscu uplasowała się klasa II a,  na trzecim klasa II b i II c, czwarte miejsce zajęła klasa III b. Nagrodą główną dla zwycięskiej klasy jest wyjście do „Domu zagadek”.

Uroczyste podsumowanie i wręczenie nagród odbędzie się na apelu sportowym.

• Warszawski Festiwal Kultury bez Barier - wycieczka do Sejmu

18.10.2017

W ramach uczestnictwa w Festiwalu wychowankowie internatu uczestniczyli w wycieczce do Sejmu. Zwiedzanie budynku Sejmu rozpoczęło się kontrolą osobistą wykrywającą niebezpieczne przedmioty, których nie wolno wnosić.

Po kontroli pani przewodnik oprowadziła nas po różnych salach sejmowych, opowiedziała o historii polskiego Sejmu i o zasadach pracy Sejmu. Wychowankowie mogli zobaczyć salę obrad sejmowych, w której są miejsca zajmowane przez poszczególnych posłów, miejsce przeznaczone dla prezydenta oraz miejsca przeznaczone dla dziennikarzy. Wychowankowie przeszli się też schodami i korytarzami sejmowymi, a także zobaczyli piękną Salę Kolumnową, w której odbywają się komisje sejmowe i zebrania.

Wychowankowie zobaczyli na  żywo miejsca, które do tej pory widzieli tylko w telewizji.

Więcej zdjęć znajduje się w albumie.

Zdjęcia zostały wykonane przez pana Rafała Zambrzyckiego.

• Dzień KEN i ślubowanie

13.10.2017

13 października obchodziliśmy Dzień Edukacji Narodowej. W trakcie uroczystej akademii odbyło się pasowanie nowych przedszkolaków oraz ślubowanie uczniów klasy pierwszej.

Uroczystość rozpoczęła się kolorowym i roztańczonym występem najmłodszych dzieci. Swoje talenty w tym roku zaprezentował także chór nauczycieli.

Na koniec przedstawiciele Rady Rodziców podziękowali nauczycielom, a pani dyrektor wygłosiła uroczystą przemowę.

• Wybory do Samorządu Szkolnego

12.10.2017

Przedstawiamy Samorząd Szkolny SOSW 15 na rok szkolny 2017/2018 wybrany w tajnych, demokratycznych wyborach na początku października.

Przewodniczący: Zuzanna B. z kl.IIIa

Zastępcy: Klaudia z kl. 6a, Karolina z kl. 6b, Mateusz z kl. IIa

Życzymy dużo pomysłów, powodzenia i trzymamy kciuki.

• Warszawski Festiwal Kultury bez Barier - wycieczka do Muzeum Warszawy

11.10.2017

W ramach udziały w Festiwalu odbyliśmy wycieczkę do Muzeum Warszawy na nową wystawę główną "Rzeczy Warszawskie". W muzeum przywitał nas przewodnik, a następnie oprowadzał nas po różnych gabinetach tematycznych takich jak np.: Gabinet Archeologiczny, Gabinet Pomników Warszawskich, Gabinet Syren Warszawskich, Gabinet Sreber i Plater Warszawskich itd.

Wychowankowie oglądali w muzeum różne warszawskie eksponaty, słuchali opowieści przewodnika o dziejach Warszawy i o najważniejszych eksponatach warszawskich.

Wycieczka była udana.

• Warszawski Festiwal Kultury bez Barier - wycieczka do teatru

04.10.2017

W październiku odbył się Warszawski Festiwal Kultury bez Barier, którego ideą było zniesienie przeszkód umożliwiających wielu osobom swobodny dostęp do wydarzeń, miejsc i tekstów kultury. W ramach tego festiwalu odbyły się różne wydarzenia kulturalne. Wychowankowie internatu mogli uczestniczyć w kilku wybranych wydarzeniach m.in. w wycieczce po teatrze z przewodnikiem i tłumaczem języka migowego.

Największą atrakcją tej wycieczki był pokaz efektów specjalnych, na którym zostały zaprezentowane najbardziej spektakularne efekty wizualne, świetlne i dźwiękowe wykorzystywane w teatrze.

Po pokazie pani przewodnik oprowadziła nas po różnych pomieszczeniach, pracowniach i miejscach ogólnie niedostępnych dla widzów.

Wychowankowie mogli tez wejść na scenę, poznali w skrócie tajniki pracy aktorów i innych pracowników teatru, m.in. dowiedzieli się kto to jest inspicjent i co należy do jego obowiązków.

• Wycieczka do Krakowa i Bochni

10.10.2017

W dniach 09 – 10.10.2017r. dla uczniów klas 6 – 7 Szkoły Podstawowej i II-III Gimnazjum  odbyła się wycieczka  edukacyjna do Krakowa i Bochni. Okazało się, że część dzieci nie była jeszcze w dawnej stolicy Polski.

Wcześnie rano zebraliśmy się w autokarze, żeby wyruszyć do Krakowa. W czasie podróży wysłuchaliśmy wielu ciekawostek o trasie naszej podróży i o Krakowie, opowiadanych przez pilotkę Panią  Renatę. Po drodze zatrzymaliśmy się w Książu Wielkim, gdzie w starym, zabytkowym zajeździe zjedliśmy pyszny posiłek.

Gdy dojechaliśmy do Krakowa, udaliśmy się na Wawel. U stóp Wawelu powitał nas Smok Wawelski,. Posąg odstrasza przechodniów, co jakiś czas ziejąc ogniem. Tu spotkaliśmy się z naszą przewodniczką. Opowiedziała nam o powstaniu  Krakowa  i legendzie o smoku. Później  wspinaliśmy się na wzgórze, gdzie zwiedziliśmy  katedrę oraz spacerowaliśmy po fortyfikacjach. Niezapomniane wrażenie wywarł na uczniach widok Krakowa z wieży Dzwonu Króla Zygmunta. Podziwialiśmy Kaplicę Zygmuntowską oraz znajdujące się w niej groby dawnych władców Polski. Zatrzymaliśmy się na chwilę przy grobach pary prezydenckiej i naszych największych wieszczów; Adama Mickiewicza i ……

Następnie, ruszyliśmy na Rynek. Po drodze słuchaliśmy ciekawostek historycznych  i po kolei mijaliśmy miejsca: Klasztor Franciszkanów, Kościół i Klasztor Dominikanów oraz dziedziniec Collegium Maius- siedzibę Akademii Krakowskiej założoną przez Kazimierza Wielkiego w 1364 roku. Zobaczyliśmy okno Papieskie, z którego Papież Jan Paweł II tak chętnie podczas swojego pobytu w Krakowie spotykał się z wiernymi. Na Rynku zobaczyliśmy Kościół Mariacki oraz wysłuchaliśmy sławnego hejnału. Podążaliśmy drogą królewską ąż do Bramy Floriańskiej i Barbakanu. Kolejnym punktem były Sukiennice, w których oglądaliśmy pięknie wykonane ozdoby i zakupiliśmy pamiątki dla bliskich. W czasie wolnym przy pomniku Adama Mickiewicza zrobiliśmy zdjęcia. Wieczorem dojechaliśmy do Bochni. Bardzo zmęczeni dotarliśmy do hotelu, gdzie zjedliśmy pyszną obiadokolację i poszliśmy spać.

Drugi dzień okazał się równie niesamowity. Zwiedzanie kopalni rozpoczęliśmy od poznania przewodników i  zjazdu pod ziemię ciemnym, wilgotnym szybem Campi. Niektórzy troszkę bali się zjechać  windą na głębokość 212 m. Ale warto było. To niesamowite uczucie. Zwiedzanie kopalni ma charakter podróży w czasie, w którą zostaliśmy zabrani przez przewodników. Za pomocą holograficznych i interaktywnych inscenizacji oraz przestrzennych słuchowisk pokazane zostały średniowieczne techniki wydobywcze i zwyczaje górnicze. W pamięci uczniów na długo pozostaną prezentacje obrazujące dawny system wentylacji, systemy transportowe, pracę wypalaczy metanu, jak również zalanie wodą podziemnych chodników.

W opowiadaniu o historii bocheńskiej kopalni przewodnikowi pomogli między innymi polscy królowie oraz żupnicy genueńscy. Uczniowie naszej szkoły mieli wrażenie, jakby normalna  praca górników w kopalni toczyła się tuż obok nich. Jedną z wielu atrakcji było zwiedzanie kaplicy św. Kingi i oglądanie filmu z wizyty Papieża JP II w kopalni. Zwiedzanie  zakończyło się pobytem w komorze Ważyn, która znajduje się na poziomie VI „Sienkiewicz” 250 m pod ziemią. Miejsce to pozwoliło naszym uczniom na zrelaksowanie się, zakup pamiątek i zjedzenie drobnych przekąsek. Fantastyczną atrakcją okazała się podziemna zjeżdżalnia. Po czujnym okiem instruktorów można było wykonać 140 metrowy zjazd na miękkiej poduszce. Niektórzy nieustraszeni wspinali się po dwa razy.

Pobyt w kopalni okazał się niezwykłą przygodą, interesującą lekcją oraz świetną zabawą. Po trzech godzinach zwiedzania udaliśmy się w drogę powrotną do Warszawy. Ważnym  punktem programu okazał się test wiedzy o Krakowie i Bochni. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem i uwagą słuchali pytań i udzielali prawidłowych odpowiedzi. Najbardziej aktywni zostali nagrodzeni upominkami z wycieczki.

• VII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

06.10.2017

Dnia 6 października 2017 roku klasa 3b gimnazjum wraz z wychowawcą p. Olgą wzięła udział w akcji edukacyjnej – VII Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia.

Uczniowie wcielili się w rolę egzaminatorów, utworzyli patrol egzaminacyjny i na terenie Ośrodka sprawdzali znajomość tabliczki mnożenia przez osoby dorosłe, nagradzając tytułem eksperta. Egzamin, choć łatwy, okazał się dość stresujący…

• Dzień Chłopaka

29.09.2017

W piątek 29 września uczciliśmy nadchodzący Dzień Chłopaka. Wszyscy chłopcy oprócz życzeń otrzymali również pamiątkowe krawaty. Wspólnie zastanawialiśmy się jaki powinien być SUPER CHŁOPAK. W tym roku ten zaszczytny tytuł przypadł Filipowi z klasy III b gimnazjum.

• Sprzątanie Świata

15.09.2017

15 września w ramach akcji Sprzątanie świata „Nie ma śmieci - są surowce!” w naszym Ośrodku odbyła się wspólna lekcja ekologii, na której mogliśmy wykazać się kreatywnością i wykonać różne ciekawe rzeczy z plastikowych butelek. Oto efekty naszej pracy.

• Rozpoczęcie roku szkolnego 2017/2018

04.09.2017

4 września w naszym Ośrodku odbył się Piknik Rodzinny, rozpoczynający nowy rok szkolny 2017/2018.

Z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem nie tylko przez uczniów, ale również przez licznie przybyłych  rodziców i rodzeństwo. Nauczyciele i wychowawcy internatu przygotowali szereg stanowisk z ulubionymi  przez dzieci atrakcjami. Po raz pierwszy zaprezentowali się na scenie jako aktorzy z przedstawieniem pt.” Śnieżka”. Ogromne brawa świadczyły o wielkim zainteresowaniu i powodzeniu sztuki. Odkryte zostały nowe talenty aktorskie J

W tym roku swoją obecnością zaszczycili nas:

- sztuki cyrkowe - A. Wojtalewicz, P. Sebastian -  "Uśmiech cyrkowy"

- firma MEDICUS – sprzedaż i serwis implantów ślimakowych

Jak co roku każdy z uczniów mógł spróbować swoich sił chodząc na drewnianych  szczudłach lub po ruchomej drabinie. Młodsi woleli żonglować piłeczkami, kolorowymi obręczami i balansować na wałku. Niektórym sztuki cyrkowe wychodziły bardzo dobrze. Pan Sebastian zachęcał do ruchu również nasze grono pedagogiczne i rodziców. Niektórzy próbowali jeździć na monocyklu, inni żonglować maczugami.

Ogromnym  powodzeniem cieszyły się stanowiska z malowaniem twarzy i układaniem fryzur. Każdy chłopiec choć przez chwilę mógł poczuć się jak znany sportowiec, a  dziewczynka jak księżniczka. Uczniowie  brali udział w Tour de Pologne - grając w kapsle czy w "Nieustraszonych"- odgadując  różne przedmioty. Jak co roku nie mogło zabraknąć ulubionych  tatuaży. W tym roku hit - to tatuaż brokatowy. Na imprezie były również tworzone pięknie kwiaty, miecze i inne przedmioty skręcane z balonów.

Najmłodsi  wesoło spędzali czas na placu zabaw jeżdżąc na hulajnodze, starsi natomiast  bawili się w grę kubb. Uczniowie chętnie brali udział w zabawach sensoplastycznych, tworząc niepowtarzalne prace z mąki i aromatycznych olejków. Niektórzy w wolnej chwili  rysowali swoje "Wspomnienia z wakacji". Podczas imprezy można było skosztować smacznych kiełbasek, skrzydełek i owoców, chętnie konsumowanych między różnymi atrakcjami. Niesamowite do picia okazały się różnokolorowe i smakowe koktajle.

Wspaniała atmosfera, pyszne jedzenie i dobra zabawa to coś co zbliża uczniów, rodziców i nauczycieli. Naszą tradycję będziemy kontynuować.

Dziękujemy wszystkim razem i każdemu z osobna za zaangażowanie w organizację.

Organizatorzy: R.Wilczek, I. Babula - Załuska, M. Lewczuk - Siliwoniuk , K. Pietraszek.

• Zakończenie roku szkolnego 2016/2017

23.06.2017

23 czerwca pożegnaliśmy rok szkolny.

Podczas oficjalnej uroczystości tegoroczni absolwenci przekazali sztandar swoim młodszym kolegom. Uczniowie którzy ukończyli rok szkolny z wyróżnieniem oraz wszyscy absolwenci Gimnazjum otrzymali świadectwa i nagrody od Pani Dyrektor.

Po części oficjalnej obejrzeliśmy wzruszający występ pani Iwonki wraz z zaproszonymi gośćmi oraz absolwentami, a następnie zabawne przedstawienie w wykonaniu naszych przedszkolaków.

Wszystkim życzymy udanych wakacji, a naszym absolwentom powodzenia w nowych szkołach!!!

• Bal Gimnazjalistów

13.06.2017

13 czerwca 2017r w auli Ośrodka odbył się pożegnalny Bal Gimnazjalistów.

Uczniowie klas trzecich wraz z Radą Rodziców tradycyjne zaprosili Dyrekcję, Nauczycieli, Rodziców oraz kolegów z klas drugich.

Uroczystość rozpoczęła się od Poloneza zaprezentowanego przez uczniów. Później były tańce, zabawy, poczęstunek i wiele pamiątkowych zdjęć.

• Mecz siatkówki z OSW Łucka

08.06.2017

W dniu 08.06.2017r. w Ośrodku dla Głuchych im. Jana Siestrzyńskiego, przy ul. Łuckiej odbyły się towarzyskie  mecze  w piłce siatkowej dziewcząt  i chłopców, pomiędzy reprezentacjami z SOSW nr 15  a Ośrodkiem z Łuckiej.

Nasze uczennice po trudnej walce ze starszymi o kilka lat koleżankami przegrały 2 : 0  ( w setach 25 :13, 25:20). Najlepszą zawodniczką  po wspaniałej grze,  została  Karolina S. Skład drużyny: Agata D. (kapitan), Karolina S., Martyna P., Paulina G., Wiktoria P., Agata G., Zuzanna B.

Reprezentacja chłopców zagrała wyśmienicie, niejednokrotnie prowadząc spotkanie. Podobnie jak dziewczynki, przyszło im zmagać się ze starszymi o kilka lat kolegami. Zabrakło trochę szczęścia. Mecz zakończył się wynikiem 2 : 1 dla Łuckiej (w setach 19:25, 25:15, 15:10). Skład drużyny: Mateusz M. (kapitan), Maciek S., Przemek J., Daniel W., Dominik N., Filip W., Szymon K., Kuba G., Mateusz Ch.

Po trudnych i emocjonujących meczach uroczyste wręczenie dyplomów i nagród odbyło sie na stołówce .Czekał na nas smaczny poczęstunek przygotowany przez uczniów ze szkoły gastronomicznej. Puchar przechodni po raz trzeci wygrały dziewczynki z Łuckiej i one zatrzymają go już na stałe. W przypadku chłopców bilans zwycięstw jest 2:1dla Łuckiej i teraz  oni są  w posiadaniu tego pięknego trofeum.

Wszystkim należą się ogromne gratulacje za sportową postawę!!!

• Podsumowanie projektów edukacyjnych

07.06.2017

07 czerwca odbył się finał projektów gimnazjalnych. W tym roku szkolnym uczniowie klas II pracowali nad dwoma projektami:

• chemiczny pt. „ Wskaźniki chemiczne – czyli chemia w kolorach tęczy”

• historyczny pt. „ Rok 2017 – rokiem rzeki Wisły”

Dzięki przedstawionym projektom mieliśmy okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat znaczenia rzeki Wisły w dziejach naszego narodu, a także poczuć odrobinę „magii” dzięki pełnych barw pokazom doświadczeń chemicznych.

• XL Konkurs Matematyczny

03.06.2017

W dniach 2-4 czerwca 2017r nasz Ośrodek był organizatorem XL Ogólnopolskiego Konkursu Matematycznego dla Niesłyszących i Słabosłyszących Uczniów Szkół Gimnazjalnych.

W konkursie wzięli udział uczniowie z 11 ośrodków z całej Polski. Z zadaniami konkursowymi uczniowie zmagali się w sobotę rano rywalizując w trzech kategoriach – klasa I, II i III. Pozostały czas przeznaczony był na liczne atrakcje dla uczestników: poznawanie warszawskiej Starówki, multimedialny pokaz w Parku Fontann, wjazd na Taras Widokowy PKiN, wizytę w Planetarium Centrum Nauki Kopernik oraz wyjście do Parku Trampolin Hangar 646.

Uroczyste ogłoszenie wyników i oficjalne zakończenie konkursu odbyło się w sobotni wieczór.

W tym roku zwyciężyli…

W kategorii klas 1:

I miejsce – Mateusz (Wrocław)

II miejsce – Dominika (Warszawa IG)

III miejsce – Zuzanna (Tarnów)

W kategorii klas 2:

I miejsce – Aleksandra (Warszawa IG)

II miejsce – Wiktoria (Lublin)

III miejsce – Elżbieta (Katowice)

W kategorii klas 3:

I miejsce – Jakub (Warszawa Zakroczymska)

II miejsce – Dominik (Łódź)

III miejsce – Julia (Łódź)

W klasyfikacji zespołowej:

I miejsce – Instytut Głuchoniemych w Warszawie

II miejsce – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 4 w Łodzi

III miejsce – Dolnośląski Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy nr 12 Dla Niesłyszących I Słabosłyszących we Wrocławiu

Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim uczestnikom!

Dziękujemy pracownikom Ośrodka za wsparcie i wszelką pomoc!

Organizatorzy – Joanna Puławska i Olga Cichecka

Wiadomości

• Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci Słabosłyszących nr 15 im. Ottona Lipkowskiego w Warszawie